פנים חדשות, חדשות ערוץ 13, יולי 2019

פנים חדשות

הילה אלרואי | סטטוסקופ 

קישור לכתבה באתר חדשות ערוץ 13

יום רביעי, 24.7

גולן פרגמין חווה קושי עצום בפעולות השגרתיות בחייו: צחוק, אכילה ואף שינה. הסיבה לכך: הלסת התחתונה שלו הייתה ארוכה בהרבה מהלסת העליונה. בעקבות ניתוח מותאם אישית חייו השתנו • סטטוסקופ

גולן פרגמין סבל במשך שנים רבות מקשיי אכילה ואף מצבים של דום נשימה בשינה. הסיבה לכך: עצם הלסת התחתונה שלו הייתה ארוכה  בהרבה מהלסת העליונה. “היו לילות בהם זה היה גורם לי לחנק – הייתי מתעורר בבהלה ובחוסר אוויר”, אמר פרגמין. לדבריו, “האורתודנט שהלכתי אליו אמר שיש לי מנשך הפוך”.

כדי להתמודד עם המצב נאלץ  פרגמין לעבור ניתוח המותאם אישית למבנה הפנים הספציפי שלו. חלק מעצם הלסת התחתונה נחתך והוסט לאחור, והלסת העליונה הוסטה קדימה. חוטי הברזל והברגים קיבעו את הלסת של פרגמין במצב החדש. “הפרופיל שלו יצא מושלם”, סיפר ד”ר דרור אלון, מומחה בניתוחי פנים ולסתות מבית החולים אסותא. “זה מה שנקרא ‘יחס הזהב'”.

כתבה.002גולן פרגמין, לפני הניתוח ואחרי | החדשות 13

כתבה.003ד’’ר דרור אלון, מומחה בניתוחי פנים ולסתות, במהלך ניתוח

איה גוטוירט עברה לפני שנתיים בדיוק את אותו הניתוח שעברה פרגמין. גם היא חיכתה הרבה זמן, התכוננה ועברה טיפולי שיניים ממושכים אבל מבחינתה – זה היה שווה את הכול. “תמיד אנשים חשבו שאני אדם דכאוני כי לא חייכתי,  ובנוסף לכך הרגשתי כמו קוף, ממש מכוערת”, סיפרה. אבל אחרי הניתוח יצאה מאושרת, “אמרתי לעצמי, יא, אני יפה”. “מה שחשוב זה הצחוק שלה” אמר אביה, זיגי.

“זה מאוד טרי אבל זה נראה יפה”, אמר פרגמין לאחר שהניתוח עבר בהצלחה. “אני לא מתעורר יותר באמצע הלילה. הדבר היחיד שמפריע לי, שאני לא יכול יותר לגעת עם הלשון באף”.

כתבה.004

איה גוטוירט, נותחה ניתוח אורתוגנטי לפני כשנתיים | חדשות 13

כתבה.005איה לפני ואחרי הניתוח האורתוגנטי | חדשות 13